Sunday, January 22, 2012

Battle Of The Chef _ Penang Chapter

Assalamualaikum wtw..
Inilah 1st medal aku dapat sebagai culinarian...
walaupun dpt silver tp ckp berbangga sebab wakil kolej..
Time competition mcm2 dugaan kena tempuhi..
Xckup tdo , kena kuar duit , kena mara ,
mcm2 lg la..
tetapi semuannya berbaloi..yehaaaa
Sebelum ne xde lg student join competition kt luar..
group ktorg la yg menikkan nama Culinary..
Bangga sebentar..hahaha
Time ne gak la aku timba byk ilmu,,
coz aku paling xska kena pijak..
walaupun aku baru xda basic pasal bidang ne..
tp buktikkan dgn usaha aku..
Biar mrk2 yg slalu dok hina aku terbuka luas mata mrk..
Aku pon blh buat walaupun aku ne xsehebat korg..
Time training pon lecture slalu berat sbelah..
asyik dak sorg 2 je die nk tumpukan..
tp xpela...aku anggap itu cabaran untuk aku
dan ternyata semuanya terbukti...
aku slalu ingat pesanan orang senior
" kalau kita hendak menyediakan makanan untuk orang, sediakan dengan bersih,hati kena ikhlas , jangan terlalu yakin , tumpukan perhatian dan yang paling penting sertakan Doa agar semuanya baik."...
Makanan yang bersih melahirkan insan yang cemerlang..
fikir-fikirkan dan selamat beramal...

No comments:

Post a Comment